۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۲۳

براساس بیانیه کاخ سفید؛

رئیس جمهور فرانسه پیش از دیدار با پوتین، با بایدن گفتگو کرد

رئیس جمهور فرانسه پیش از دیدار با پوتین، با بایدن گفتگو کرد

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بایدن درباره وضعیت اوکراین با رئیس جمهور فرانسه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه درباره وضعیت اوکراین گفت‌وگو کرد. این گفتگو درست پیش از دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفته است.

گفته شده رهبران دوکشور در مورد تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده در پاسخ به تداوم استقرار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو و حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تأیید کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید در این ارتباط منتشر کرده، بایدن و ماکرون در این گفتگو همچنین توافق کردند که در تماس نزدیک با شرکای اتحادیه اروپا و اوکراین خواهند بود.

ماکرون روز دوشنبه در مسکو با پوتین دیدار خواهد کرد. به گفته «دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، انتظار می‌رود دو رهبر در مورد امنیت اروپا، روابط دوجانبه و وضعیت اوکراین گفتگو کنند.

در چند ماه گذشته، غرب و اوکراین روسیه را به تجمع نیروهای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین به اتهام آمادگی برای یک تهاجم متهم کرده اند. مسکو این اتهامات را رد کرده و بارها اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند و در عین حال نگرانی شدید خود را نسبت به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ابراز می‌کند و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

کد خبر 5418693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha